esmaspäev, 19. mai 2014

PAULUSE KIRI FILIPLASTELE 3.PEATÜKK (THE PASSION TRANSLATION)

1.Minu armastatud, ärge eales limiteerige oma rõõmu, ärge hoidke end tagasi, mis puudutab rõõmutsemist nendes imelistes kogemustes meie Isanda Jeesuse tundmises! Mul pole mitte midagi selle vastu, et ma kordan üle seda, mida ma juba olen Teile kirjutanud, sest ma tean, et see kaitseb Teid- 2.olge teadlikud nendest religioossetest silmakirjatsejatest, kes surmavalt ja hävituslikult õpetavad, et te peate end laskma ümber lõigata selleks, et olla Jumalale meelepärased. 3.Sest me oleme juba oma elus kogenud „südamete ümberlõikamist“ ja me teenime Jumalat Püha Vaimu väes ja vabaduses, mitte käskudes ja religioossetes kohustustes. Me oleme need, kes kiitlevad sellest, mida Jeesus Kristus on teinud, ja mitte sellest, mida meie suudame saavutada omaenese jõus.

4.See on tõsi, et ka mina kunagi toetusin kõigele sellele, kelleks ma olin saanud. Mul oli põhjust kiitlemiseks ja ma avaldasin inimestele muljet oma saavutustega- ja seda enam kui teised- 5.sest minu sugupuu oli laitmatu.Ma sündisin tõelise Heebrealasena Israeli kogu pärandusega, Juudi mehe pojana Benjamini suguharus. Mind lõigati ümber kaheksandal päeval pärast sündi, ma kasvasin üles Ortodokse Judaismi  keskel, elades eraldatuna ja pühendunud Variserina. 6.Ja mis puudutas Torah (Kirjutatud käskude) õigsust, siis mitte keegi ei olnud minust parem; Mulle polnud võrdset. Veelgi enam, tulise tõe kaitsjana, ma kiusasin taga Messiaanlikke usklikke kogu religioosse innukusega.

7.Aga ometi kõik need saavutused, mille  tõttu ma olin kunagi  tunnustatud  ja mille üle ma kunagi olin nii uhke, selle kõik olen ma nüüd hüljanud ja ma pean seda kõike tähtsusetuks, võrreldes selle imelise rahulolu ja naudinguga, mida ma kogen Jeesuse Kristuse Isandaks olemise ajal. 8.Et Tunda Teda Tõeliselt, tähendas minu jaoks seda, et ma lasin minna kõigel oma minevikul ning heitsin kõik, mille üle ma kunagi uhkustasin ning mille tõttu ma arvasin, et ma olen teistest parem, ma heitsin selle kõik ära kui kasutu prügikuhila. See kõik on minu jaoks täna nagu sõnnikuhunnik, selle tõttu, et ma tahan üle kõige olla rikastatud Jeesuse Kristuse Tundmise Reaalsuses ning emmata ja tunnustada Teda kui Isandat Kogu Tema Suuruses.

9.Ma ajan kirglikult taga seda, et olla Tema poolt otsekui alla neelatud ning et ma mitte mingil juhul ei klammerduks omaenese „õigsuse“ külge, mis baseerub kirjutatud Käsuseaduse pidamisel. Minu „õigsus“ baseerub vaid Temal usus Jeesusesse Kristusesse- päris Jumala Õigsusel. 10.Ja läbi Tema õigsuse (usu) ma kogen täielikult Üks Olemist Jeesusega ja kogen Tema plahvatuslikku ülestõusmisväge, mis on tegev minu sees. Ma olen üks Temaga Tema kannatustes ja ma olen üks Temaga Tema surmas. 11. Alles siis ma olen võimeline kogema  Täielikku Üks Olemist Temaga Tema Ülestõusmises surma reaalsusest.

12. Ma tunnistan, et ma pole veel saavutanud absoluutset täiust selles, mida ma taga ajan, aga Ma jooksem kirglikkusega Tema Ülikülluslikkusesse, et ma suudaks saavutada neid eesmärke, mida Jeesus Kristus on mind kutsunud saavutama ning mida Tema tahab näha mind avastamas. 13.Ma ei toetu omaenese tugevusele, et kõike seda kätte saada, aga  mul on üks liikumapanev fookus (tähelepanu keskpunkt): Ma unustan ära kõik selle, mis on minu minevikus ning ma olen selle asemel kinnitanud oma südame tuleviku külge. 14. Ma jooksen otse Jumaliku kutse suunas, et saavutada Taevalikku Eesmärki ning et kätte saada Jeesuse Võidmise läbi võidu auhinda. 15. Ja olgu kõigil, kes on täelikult täiskasvanud (küpsed), sama kirglikkus , ning kui keegi pole veel nendest igatsustest kaasa haaratud, siis küll Jumal  selle neile ilmutab. 16. Et me kõik edeneksime koos selles, et kätte saada see võidu auhind, järgides ühte rada ühesuguse kirglikkusega.

17.Minu armastatud sõbrad, imiteerige (tehke järgi) minu Jumalaga käimist ning järgige kõiki neid, kes käivad selle eluviisi (tee) järgi, mis meie teie jaoks oleme vorminud ja ette näidanud. 18. Sest on paljud, kes elavad teistsuguse standarti ( mõõdupuu) järgi. Nii nagu me oleme Teid hoiatanud mitmeid kordi (ma nutan praegu kui ma seda kirjutan), nad on Jumala Võitu Risti vaenlased 19. , hukatus ootab neid. Nende jumal on neid vallutanud ning teinud neid viljatuks. Nad kiitlevad oma häbiväärsest elustiilist ning nende mõistus on muldses.

20. Aga meie kirglikkus on suunatud Taevasele sfäärile (meie elupaigale) kui me klammerdume tugevalt oma Elu Andja, Isanda Jeesuse Kristuse külge. 21. Tema ihu täielik muutumine toimus Tema Ülestõusmises, et meiegi ihud kogeksid sama väge, muutes meid täielikult sarnaseks Tema Austatud ihuga. Ja oma Võrreldamatus Väes, Ta jätkuvalt alistab  Enesele kõike meie sees.

tõlkinud Jana Naudi 19.05.2014

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar