laupäev, 31. jaanuar 2015

Katherine Ruonala „Jumala Ligiolu- Mitte Sündmus, Vaid Elustiil"


 

Uue Aasta algusega seoses on Püha Vaim meid kutsumas uuele intiimsuse tasemele Jumalaga. Värske nälg Jumala Sõna ja Tema Ligiolu järele on tõusmas Püha tule ja innukusega Jumala rahva südametes. Aga meil tuleb ära tunda ka selle ajastu aulisus, milles me elame ning mõista, et Jumal on kutsumas meid pühaduse sisse, mis tuleb ainult läbi selle, et me õpime Teda tundma.  (2Pe.1: 3)

Nii paljud inimesed on saanud maitse suhu Jumala Ligiolust, kas siis oma isiklikel vaiksetel aegadel koos Jumalaga või siis ülistusteenistustel osaledes, ning siis on hakatud arvama, et see ongi Jumala armastusega kohtumise viis. See on väga hea algus, aga meie intiimne lähedus Temaga tähendab väga palju rohkemat. Tegelikult tahab Jumal anda Sulle sellise ülevoolava ilmutuse oma südamest, et Su silmad täituvad Tema Auhiilgusega- et Sa saad nii sügavuti kogema täiuslikku rahuolu, et Sa ei taha enam iial lahkuda Tema Ligiolust.

Jumal andis mulle hiljuti nägemuse ilusast, suurest telgist. Inimesed külastasid seda telki ja said seal imelisi kingitusi Jumala käest ning nad olid hämmastuses sellest, kui võrratu oli see kogemus. Aga keset seda sündmust ma mõistsin enda sees, et tegelikkuses on Jumalal mõttes palju enamat.  Jumal igatseb selliste inimeste järgi, kes ütlevad: „Ma ei lähe enam tagasi. Ma tahan elada Tema Ligiolus.“

Jumal annab meile valida. Meie eludes võib olla Jumala Ligiolu kui sündmus, mis juhtub siin ja seal aeg-ajalt, näiteks igal päeval meie eraldatud ajal Temaga. Või siis me andume ja alistume Temale sellisel määral, et me  Elame Kogu Aeg Koos Temaga. Ja seda tahab Jumal tegelikult- Ta ei taha olla vaid aeg-ajalt sündmus meie elus, vaid olla meie pidev kaaslane. Kui Jumal ütleb, et Ta on otsekui lipp meie elus oma Armastusega, siis Ta mõtleb seda, et Ta on jätkuvalt kohal. Jumal tahab, et me oleksime teadlikud Tema Ligiolust kogu aeg.

Jumal tahab olla Võõrustaja (Peremees) Meie Elus!

Aastaid tagasi ühel ülistusteenistusel kõnetas Jumal mind sellel teemal. Korraga ma mõistsin, et kogudustes räägitakse sellest, et tahetakse vastu võtta (võõrustada) Jumala Ligiolu.  Ja see võib olla imeline kogemus. Me ütleme: „Sellel päeval sellel kellaajal tuleb meil ülistusteenistus“ ja siis me koguneme ja kutsume Jumalat kohale tulema. Jumal tuleb ja puudutab inimesi ja kõik see on imeilus. Aga Jumal ütles mulle sellel päeval: "Katherine, Ma ei taha, et mind lihtsalt Võõrustatakse (võetakse vastu kui külalist). Mina Ise tahan olla Võõrustajaks." 

Kas Sa näed erinevust? Kui ma võõrustan oma kodus inimesi, siis ma lepin kokku konkreetse aja ja kutsun neid külla. Võib-olla me joome tassikese teed ning ma toon lauale, mis iganes vaja läheb. Aga mina kontrollin kogu olukorda, sest see on minu maja ja nemad on kutsutud külalised. Kogu külaskäigu aja ma tegelikult juhin asja. Ja sellisel moel me käitume ka kogudustes, ja paljudel erinevatel viisidel me teeme seda ka oma eraldatud aja jooksul Jumalaga. Me kutsume Ta kohale, aga kogu külastuse aja me säilitame kontrolli. Me eraldame tunnikese siin ja kümme minutit seal ning meil on armas ja tore aeg koos Temaga. Ja Jumal on nõus sellistel tingimustel meiega kohtuma.

Aga Jumal eelistab olla Ise Võõrustaja. Ta tahab meis esile tuua täiesti uue mõtlemisviisi, uue veinilähkri selleks, et Ta saaks kogu aeg elada meie läheduses. Jumal ütleb:"Ma ei taha Su ellu tulla aeg ajalt kui sündmus, või siis paljudel kordadel kui sündmuste jada. Ma igatsen, et Sa elaksid Minu Ligiolus.“ Sellisel viisil elamine tähendab elada eluühenduses Temaga, elada Temas. Temas me elame ja liigume ning Temas on peidus kogu meie olemus.

Ma usun, et sellel uuel aastal kutsub meid Püha Vaim Endaga Suhtlema sellisel järjepideval viisil, et inimesed hakkavad kogema Jumala puudutust ja tervenemist juba siis, kui me lihtsalt astume ruumi. Meie unenäod saavad olema täis Teda ja Tema häält ning meie ärkveloleku ajad saavad olema viljakamad kui me eales oleksime osanud arvata. Tõsta oma pilk üles, Kuningas on Sinuga rääkimas!
 
tõlkinud Jana Naudi 31.01.2015

 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar