pühapäev, 31. mai 2015

Jennifer Eivaz „ Prohvet Tunneb/Mõistab Aegu ja Hooaegu“


 

 
 

Kui Jeesus on Sind kutsunud prohvetiks, siis Ta on Sind kutsunud JUHTIMA, EESTPALVETAMA ja TUNDMA/ MÕISTMA AEGU JA HOOAEGU. Iga prohvet hoiab vaimseid Taeva võtmeid teatud spetsiifilisel „metronil“. „Metron“ on kreekakeelne sõna, mis tähendab mõõtu  ja piiratud kogust.  Apostel Paulus oli teadlik oma „metronist“ ja oli väga hoolikas selles, et jääda Jumala määratud „alasse“ ning selle tulemusel oli Pauluse teenistusel tohutu mõju (Vaata 2 Korintlastele 10:13).

Prohvetid oma agaruses võivad mõnikord hakata tegutsema väljaspool neile määratud ülesannet. Kõige paremal juhul on raisatud prohveti aeg, energia ja raha, kui ta on püüdnud panna midagi juhtuma, milleks ta tegelikult pole Jumala poolt määratud. Aga äärmuslikul juhul paneb prohvet end sel moel ohtlikkusse olukorda, kus kaob turvalisus, kui nad triivivad eemale oma ülesandest ning sel moel astuvad välja Jumala kaitse alt.  Selline näide on prohvet Joona

Minu põhiline mõte on: See on oluline, et Sa teaks oma „metronit“-mõõtu, ala- ning hoolitseksid selle eest hästi, kui  Sa tahad kogeda seda, kuidas Jumala poolt antud teenistus/ülesanne mõjutab ümbritsevat nii, nagu Jumal on Sulle määranud.

"Mis Ajal Me Elame?"

Igal prohvetil on vaja seda küsida. Prohvet valvab ja hoolitseb aegade ja hooaegade eest oma vaimsete ülesannete raames. Prohvet Habakuk demonstreeris seda põhimõtet, andes meile juhised, et me kirjutaksime praegu üles visiooni, isegi siis, kui see pole käesoleva ajahetke jaoks, vaid määratud mingiks ajaperioodiks tulevikus (Vaata Habakuk 2: 2-3). Jumal on väga aktiivselt tegutsemas Oma eesmärkide täitmise kallal kronoloogilises ajas, aga Jumal, kes istub väljaspool aega, võib ka sekkuda kronoloogilisse aega, et vabastada Oma määratud hooaeg.

Näiteks Haggai raamatus ei uskunud Iisraeli rahva jääk seda, et kätte on jõudnud aeg, et taas üles ehitada Isanda koda. Nad ehitasid oma kodasid ja jätsid Jumala koja hooletusse ning seetõttu nad tegutsesid omaenda kahjuks ja kaotuseks. Ja siis rääkis Jumal prohvet Haggaile määratud ajast. Kätte oli jõudnud „NÜÜD“, et üles ehitada Isanda koda! Prohvet Haggai tegutses selle Sõna põhjal ning algatas edukalt rahva keskel uue hooaja. Rahvas astus Jumala määratud aega ning ehitas üles templi ja prohvet Haggai seisis rahva kõrval, et neid julgustada olema tugevad ning tegutseda!

Ükskord andis Püha Vaim mulle nägemuse meie eelmise linnapea kohta. Ajal, mil ma nägin seda nägemust, oli see linnapea olnud oma kohal järjest kaks valitsemisaega ning tal oli väga hea reputatsioon. Mul ei olnud selle linnapea otsuste ja käitumise suhtes mitte mingeid etteheiteid, ning minu teada polnud ka teistel inimestel selle linnapea vastu mitte midagi. Enne kui ma edasi jutustan, tahan ma selgitada seda aspekti, et mõnikord baseeruvad meie „nägemused“ meie endi eelarvamustele; See on ülioluline, et meil oleks nendes asjades täiesti puhas süda, enne, kui me hakkame  midagi kuulutama või tegutsema mingis suunas.

See nägemus oli nagu lühifilm, mis haaras mõneks sekundiks kogu minu kujutlusvõime ning siis hakkas see kõik korduma. Ma nägin ennast sisenemas Linnavalitsusse, ma võtsin seal oma käe pealt kella ja viskasin selle põrandale. Kui ma olin seda teinud, siis ma kuulutasin linnapeale õnnistust ning tema ametiaja lõppu. Kuna ma ei olnud kunagi varem sellisel moel toiminud valitsemas oleva isiku suhtes, et kuulutada tema ametiaja lõppu prohvetliku aktina, siis ma otsustasin kaasata mõned inimesed, kes oleksid tunnistajatena juures.

Peale palvekoosolekut kõndisin ma meie Linnavalitsusse koos koguduse juhtkonna liikme ja tema naisega ning ma toimisin täpselt nii „lõpetamise tseremoonial“, nagu ma olin näinud seda nägemuses. Mõne nädala pärast hakkas kohalik ajaleht avaldama artikleid sel teemal, et tõenäoliselt ei valita seda linnapead enam järgmiseks valitsemisajaks. Püha Vaim oli andnud juhtnöörid selleks, et kutsuda esile uus hooaeg kohalikus omavalitsuses ning Jumal andis mulle prohvetliku ülesande juhatada sisse see määratud aeg.

Prohvetitel on vaja eristada, millal on õige aeg õige sõna tarvis. Koguja kolmas peatükk annab meile nimekirja neljateistkümne vastandiga koos juhistega selle kohta, et kõige jaoks on olemas oma hooaeg ja ajastus. Mis on selle peatüki mõte? Põhiline mõte on selles, et õige sõnum ühe hooaja kohta on vale sõnum teise hooaja kohta. Näiteks on olemas üks hooaeg, kus meil tuleb üles ehitada ning teine hooaeg, kus meil tuleb lammutada. Ühel ajaperioodil võib Jumal kutsuda meid võitlema ning teisel ajaperioodil Ta kutsub meid hoopis puhkama. Prohvetina on meil vastutus nõustada neid, kes hoiavad kramplikult kinni oma prohvetlikust sõnumist, mis tegelikkuses on juba „parim möödas“ ehk aegunud. Prohvetlikel sõnumitel on oma säilivusaeg ning neist tuleb lahti lasta siis, kui nende rakenduse hooaeg on läbi. Prohvetid kuulutavad uusi sõnumeid uue ajaperioodi jaoks, mis varustab siis Kristuse Ihu värske õli ja ilmutusega.

Kuidas me prohvetina tunneme ära, mis hooaeg on? Ainus, kes hoiab enda käes aja võtmeid, on Püha Vaim ning Tema teeb väga ustavalt koostööd Jumala prohvetitega, et ilmutada seda, mis aeg ja ajastus on parasjagu käes.

      Mis Ajaperiood On Praegu?

Kui keegi küsiks praegu minu käest, mis aeg on prohvetlikult praegu, siis ma vastaksin, et kõigi asjade taastamise aeg (vaata Markuse 9:12 ja Apostlite tegude 3:21). Prohvet Malakia toob välja selle, et Eelija vaim  tuleb, et juhatada sisse väga tähendusrikas perekondade vereliinide õnnistuse taastamine (vaata Malakia 3: 23-24). See põhimõtteline muutus suunab ka meie tähelepanu ära perekondade needuste murdmiselt sellele, et me oleksime võimelised päriselt avastama ning vastu võtme neid päranduslikke vaimseid õnnistusi, mis kuuluvad meie perekondadele.

Ma annan Sulle ühe näite. Sellel aastal ma rääkisin koosolekul, kus olid kohal ühe piiblikooli tudengid. Korraga hakkas mulle eriliselt silma üks noormees, kes istus päris ees ning ma tundsin vaimselt ära selle, et tema elu üle olid väga eriliselt iseloomulikud õnnistused. Ma nägin tema üle võidmist olla „suguharu juht“ ja „nägija prohvet“. Ma küsisin nendelt tudengitelt ühe plaanivälise küsimuse, mida ma olen julgenud küsida vaid ühel avalikul teenistusel. Ma küsisin, kas keegi on läbi elanud selliseid mälestusi, mille kohta nad teavad, et need pole nende isiklikud mälestused, vaid need on eelmiste põlvkondade poolt pärandatud mälestused?

Ma teadsin juba vastust, aga jää nüüd tähelepanelikult minuga. See noormees oli ainus, kes tõstis käe. BINGO! Täkkesse! Ja korraga ma teadsin kogu lugu ühe hetkega. Ma sidusin esivanematelt päritud valed rituaalid ja ebajumalate ülistamise tema perekonnaliinis. Selles perekonnaliinis oli okultne vangistus, mis tootis perekonna needust ning selle üheks väljenduseks olid pärandatud imelikud mälestustega nägemused.( Ma olen näinud selliseid „pärandatud mälestusi“ ka seoses mõningate vabamüürlaste perekondadega). Ja perekonna õnnistused olid aga maetud kõigi nende pärandatud needuste alla. Selle noormehe üle oli tõelise juhi võidmise mantel ja tema „suguharu“ ja ehtne nägija võidmine käis sellega kaasas. Ma hakkasin seda esile kutsuma, sest Jumal tahtis taastada selle noormehe vereliini õnnistusi.

Kõikvõimas Taeva Jumal kuulutas Aabrahami üle, et tema kaudu saavad kõik perekonnad maa peal õnnistatud. Meil on Aabrahami õnnistustele ligipääs läbi usu Kristusesse Jeesusesse (Vaata Galaatlastele 3: 9).Need õnnistused, annid ja võidmised tulevad tihtilugu esile just perekondadele omaste tunnusjoonte kontekstis. On väga selgelt võimalik märgata, et mõned perekonnad on eriliselt andekad muusika valdkonnas, teised poliitilises sfääris, kolmandad on õpetajate suguvõsast, siis on seal vaimsete juhtide perekonnad jne. Isegi kui Sa oled ilma jäänud oma füüsilisest perekonnast, siis Sinule omased vereliini õnnistused on säilitatud Kristuses. Meil on võimalik neid taasavastada ning uuel moel üles korjata.

Mõtle korraks just praegu oma perekonna sugupuu peale. Kas selles sugupuus on olemas tugev kalduvus just teatud andekuse, võimekuse või mõjuvõimu poole? Ja kas Sa oled samal ajal kogenud oma perekonnas sügava lõhestatuse lahinguid? Kas Sa saad aru, mille pärast tegelikult see lahing käib? See on Sinu vereliini õnnistuste pärast! Sellel põhjusel on ka Jumal saatnud Eelija vaimu, et taastada vereliinid, mida saatan on saanud hävitada. Perekondade õnnistuse taastamine mängib olulist rolli ka kogu maa taastuses ning selle tõttu Jumal ongi taastamas kõiki asju.

Prohvetina on Sul vastutus võtta Jumala poolt määratud mõõdul juhi roll ning tihtilugu tähendab see seda, et Sul tuleb hallata (administreerida), teada anda (edasi anda ja vahendada),  juhendada (instrueerida, õpetada) ja ette valmistada Jumala rahvast, et nad oleksid võimelised astuma Jumala määratud ajastusse ja ajaperioodidesse. Esita isiklikult selline küsimus: „MIS AEG PRAEGU ON?“. Ja siis mine ja valmista Püha Vaimu abiga Jumala rahvast, et nad joonduks Jumala määratud asjadega.
 
tõlkinud Jana Naudi 31.05.2015

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar