reede, 8. mai 2015

Matt Sorger „Kuidas Olla Eluterve Juht- Vaimsete Isade ja Emade Roll“




Üks asjadest, mida ma oma elus olen väga kõrgelt väärtustanud, on vaimsete isade ja emade roll. Ma ei unusta eales seda päeva, kui ma istusin maha koos Lou Englega -The Call liikumine isaga- ja jagasin temaga visioone oma südamest. Ma olin siis 28-aastane noor pastor, kelle südames oli igatsus näha imesid ja tunnustähti meie rahva keskel. Lou kuulas mind väga tähelepanelikult kogu oma südamega, kui ma jagasin temaga oma visiooni ning siis ta ütles: "Matt! Lase aga käia! Aja kõike seda taga!“ See oli kõik, mida ma vajasin kuulda. Vaimsete isade õnnistused on väga võimsalt mõjutanud minu elu. Midagi nii lihtsat, nagu julgustussõnad, andsid mulle täiesti uue taseme otsustavuses ajada taga Jumala tahet ja kutsumist oma elus. Ma hindan väga kõrgelt Lou Englet kui oma vaimset isa usus. Ta ei ole mitte üksnes suur visionäär, vaid ta oli ka piisavalt alandlik selleks, et julgustada noort inimest taga ajama Jumalat kogu oma südamest. Ja see noor inimene olin mina.

Vaimse isa välja räägitud õnnistussõnad omavad tohutut mõju inimeste eludes, pole vahet, kas tegu on noore või vanaga. Mul on olnud mitmeid vaimseid isasid, kes on mõjutanud minu elu. Lou Engle, James Goll, Tommy Reid, Che Ahn ja teised. Mul on olnud ka vaimsed emad. Patricia King, Cindy Jacobs, Shirley Arnold ja Heidi Baker. Need juhid on väga olulisel määral mõjutanud minu elu, andes mu südamesse õnnistusi, tarkust, juhtnööre, julgustust ja tugevust. Nende käest olen ma õppinud väga paljusid asju selle kohta, mida tähendab olla tõeline vaimne isa või ema.

Vaimsed Isad ja Emad Õnnistavad Täiusesse.

Tõelised vaimsed isad ja emad õnnistavad ja julgustavad Sind edasi minema Jumala kutsumises- nad pole Su elus selleks, et vaadata, kuidas Sinu elu teeniks neid. Nad on keskendunud sellele, et oma vaimsete poegade ja tütarde elus ära tunda Jumala eesmärgid, annid ja unikaalne kutsumine ning siis teevad nad kõik selleks, et aidata neil õnnistusega kasvada kogu täiusesse. Ma olen õppinud ka seda, et tõeline vaimne isa või ema ei ürita oma last vormida enda äranägemise järgi. Nad avastavad selle, mis on lapse elu kirg ja tõeline kutsumine ning siis juhivad neid seda taga ajama. Tõelised vaimsed isad ja emad teavad ka seda, millal on aeg vabaks lasta. Nad on tundlikud aegade ja perioodide suhtes lapse elus ning nad tunnevad ära aja, millal on aeg käes, et laps võiks lennata. Iga laps jõuab mingit hetkel küpsuse paika, kus neil on aeg astuda välja ning hakata lendama. Tõelised vaimsed isad ja emad julgustavad oma lapsi sellel uuel hooajal, samal ajal varustades neid jätkuvalt sõjavarustuse ja julgustusega.

Vaimse isa ja ema süda igatseb näha oma last õnnestumas ning isegi neist mööda minemas. Ma olen alati nii sügavalt liigutatud, kui ma näen vaimset juhti siiralt rõõmu tundmas selle üle, kui nende vaimsed lapsed on edukad. See on nii eluterve ja täis elu. Tõeline isa ja ema omab samuti eristusvõimet, millal nende laps hakkab kergelt kõrvale kalduma õigelt teelt. Kui vanem on motiveeritud armastuse poolt, siis nad oskavad korrigeerida oma last ning tarkusega oskavad oma isiklikest õppetundidest lähtuvalt ka neid õpetada tegema õigeid valikuid. Ma olen nii tänulik nende hetkede eest, kui vaimsed juhid on minu ellu rääkinud, ning osutanud asjadele, mida ma ise pole osanud ära tunda. Ma olen väga suur „kergel viisil“ õppimise pooldaja, nii palju kui see vähegi võimalik on. See on ka üks osa sellest imelisest õnnistusest omada vaimset isa ja ema. Sa võid õppida nende eludest, selle asemel, et õppida omaenese vigadest ja kogemustest.

Vaimsed Pojad ja Tütred Annavad Tagasi.

Vaimse pojana mõistan ma ka seda, et vaimsed vanemad ei mängi ainult rolli minu elus, vaid ka mina oman tähtsat rolli nende eludes. Pojana on mul võimalus näidata oma vaimsete isade ja emade suhtes üles austust, tunnustust ja armastust. Ma väga armastan neid hetki, kui ma saan neid julgustada ja teenida. Selleks on nii tohutult palju võimalusi, kasvõi lihtsalt kandes nende kohvrit või aidata neid esilekerkivates erinevates olukordades. Samuti saan ma alati austada nende arvamust ning olla mõistlik, näidates neile, et mul on „kuuljad kõrvad“ ja et nad on vajalikud ja väga hinnatud minu elus. Ma olen veendunud, et alati on ka väga tähtis tunnustada nende kui juhtide rolli ja mõju meie eludes ning võimalusel tänada neid ja mitte ainult sõnadega, vaid ka väga praktilistel viisidel. Ootamatud kingitused, sõnumid ja kirjad, et neile teada anda, et Sa armastad neid, et Sa mõtled nende peale ning oled väga tänulik nende elude eest. See kõik toob rõõmu vaimsete isade ja emade südametesse. Vaimsed isad ja emad on kingitus Jumalalt. Ning vaimsed pojad ja tütred võivad samamoodi olla kingitus neile tagasi. Hinda kõrgelt ja arenda neid suhteid. Kui erinevad põlvkonnad armastavad ja austavad teineteist, siis Jumal vabastab tohutuid õnnistusi ning koos edasi liikudes saab Jumala Kuningriik laieneda.

Sina Võid Olla Eluterve Juht.

See on nii tähtis, et me juhtidena õpiksime vältima vaenlase lõksusid, millesse nii paljud on kukkunud. Ma nii väga soovin, et Sa oleksid igal moel varustatud, et Sa oleksid eluterve juht, kes oskab tuua paljunemise ja rohkenemise teistele Sinu ümber. Me võime õppida Piibli tegelastelt nagu näiteks Saulilt ja Taavetilt, kuidas vältida kibeduse ja pettumuse juuri, mis teevad meist piirangute ja keeldude ja kohustuste tootjad, selle asemel, et me oleks vabaks laskjad.

Sul on võimalik jätta endast maha  pärand, mis mõjutab hindamatul määral tulevasi põlvkondi.

 

Tõlkinud ja kujundanud Jana Naudi 08.05.2015

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar