reede, 6. oktoober 2017

Kris Vallotton “PROHVETLIK SÕNUM UUE AJAPERIOODI TARVIS: JÄTA VALU SELJATAHA!”

 

 
 
Kui ma oli eelmisel nädalal Los Angelesis ühel konverentsil, kogesin ma seda, et Jumal rääkis mulle väga spetsiifilistest asjadest, sealhulgas valust. Ma mõistsin, et praegusel ajajärgul on inimeste jaoks kättesaadav midagi tõeliselt tähelepanuväärset, et kõndida välja valust ning ma usun, et Sinu elu käesoleval ajaperioodil on kättesaadav võidmine, mis muudab kõike. Ja kuigi ma olen palju kordi õpetanud valust (olgu see siis depression, ärevus, füüsilised haigused, südamevalu jne.), kogen ma täna, et praegune sõnum on midagi enamat kui õpetamine- see on prohvetlik deklareerimine. Meil saab praegu täis 500 aastat reformatsioonist, mis sündis protestantlikust liikumisest. Ma tundsin, kuidas Jumal ütles, et me oleme sisenemas  reformatsiooni nr. 2 ning et Ta hakkab tegema täiesti hullumeelseid asju sel ajaperioodil. Ja selle mõtte lõpetuseks pole muud lisada, kui et meil on põhjust olla väga lootusrikkad!

jäta valu seljataha

Ma tahan Teid viia ühe loo juurde Pühakirjas, mis on imeilus esitlus sellest, kuidas tulla valust välja. Johannese 5: 2-8 ( lisatud rõhuasetusega):

“Aga Jeruusalemmas on Lambavärava ligi tiik; seda hüütakse heebrea keeli Betsataks. Sellel on viis võlvitud hoonet. Neis lamas hulk haigeid, pimedaid, jalutumaid, kõhetuid, (kes ootasid vee liikumist. Sest aeg-ajalt tuli ingel alla tiiki ja segas vet. Kes siis esimesena pärast veesegamist sisse astus, sai terveks, olgu mis tahes haiguses ta oli.) Aga seal oli inimene, kes oli kolmkümmend kaheksa aastat haige olnud. Kui Jeesus nägi teda seal lamavat ja teada sai, et ta juba kaua aega oli maas olnud, ütles Ta talle: “Kas Sa tahad terveks saada?” Haige vastas Temale : “Isand, mul ei ole seda inimest, kes mind aitaks tiiki, kui vet segatakse, seni, kui ma tulen, astub teine minu eel sisse!” Jeesus ütles temale: “Tõuse üles, võta oma voodi ja kõnni!”

Mõtle korraks sellele. Ta oli 38.aastat olnud selle tervendust toova tiigi juures. Ta oli näinud teisi inimesi tervenemas, samal ajal ise 38.aastat tervenemist oodates! Kas Sa suudad ette kujutada seda pettumust, milles ta võis elada? Ma imestan, et ta polnud veel alla andnud! Ja siis esitas Jeesus talle küsimuse. Ma usun, et selle küsimuse peame esitama endale- kas Sa tahad terveks saada? Mõned inimesed käivad arstide juures ja palvekliinikutes ja ei saa eales terveks, sest nad tulevad lootusetusega ning nad on kindlad, et nad lahkuvad sealt haigetena. Põhjus peitub selles, et nad on õppinud elama ja kohanema valuga. Paljud tulevad tõotuse tiigi äärde, aga lootusetus hoiab neid valu platvormil. Aga Jeesus tahab võtta Sinu valu platvormi ning muuta selle eesmärgistatud platvormiks! Täna peaks olema see päev, kui valu kaob ning ma julgustan Sind täna, et Sa võtaksid oma “voodi” ja kõnniksid!

TERVENEMINE ON PAREM KUI TUIMUS

Paljud on taandanud oma elu sellele, et kohanduda oma valuga, selle asemel, et tegeleda sellega. Elu reaalsus on see, et me kõik oleme kogenud valu. Üks mõttetera, mille alusel ma elan, on see, et Sa ei saa alati mõjutada seda, mis Sinuga juhtub, aga Sa saad alati mõjutada seda, mis juhtub Sinu sees. Ma olen olnud koos inimestega, kes on tohutus valus, aga nad ei tunne enam ühtegi emotsiooni, sest nad on otsustanud  kohaneda sellega. Nad on end harjutanud tuimusega. Aga kui me oleme tuimad valu suhtes, siis me ei otsi enam valu põhjust, vaid me lihtsalt üritame toime tulla nende sümptomitega, aga samal ajal muutub meie elu üha hullemaks ja hullemaks. Ma julgustan Sind täna, et Sa astuksid otse valu keskele  sest Jumal tahab Sind tervendada, mitte muuta tuimaks.

4 asja, mida Sa peaksid teadma valu kohta:
1. Valu iseenesest pole kunagi probleemi tuum; see on peaaegu alati sümptom. Anna endale võimalus kaevata sügavuti ning leida see probleemi juur, mis tegelikult toimub.

2. Valu juhib Sind probleemi allikani. Valu on tegelikult kingitus, mida peaks tähele panama ning vaatama, kuhu see juhib.

3. Valu suurus ei näita ega määra ära tegelikult Sinu probleemi sügavust. Pind Sinu näpus võib põhjustada sellist hullu valu, et Sulle võib tunduda, et peaks käe otsast ära raiuma, aga see tegelikult pole tõsi!
4.Valu eiramine ning kartus valu ees võib tegelikult juhtida Sind suuremate probleemide sisse.

TERVIKLIKKUSE KULTUUR

Kui Sa oled valust välja tulemas, siis on väga oluline enda ümber luua terviklikkuse kultuur. Su ei ole vaja kuulata kurba muusikat ning vaadata kurvameelseid filme sel ajal, kui Sa tegeled oma valuga. Ära laula oma valule laule, vaid pigem laula laule oma võidule! Ära teenenda oma valu ja ära muuda valule kõike mugavaks! Ära ürita elada koos valuga, vaid pigem tee kõik selleks, et Sa tegeled valuga nii, et see kaob Su elust. Piibel ütleb, et me LÄHEME läbi kurbuse oru, nii et ära peatu seal ja ära hakka endale sinna elupaika rajama. Aga kuidas siis valuga tegeleda?

Hiljuti ma küsisin pastor Bill Johnsoni käest, kuidas tal nädalavahetus möödus ning ta vastas, et tal oli suurepärane nädalavahetus, et ta kuulas ja vaatas kõiki neid prohveteeringuid, mis ta aastate jooksul koos oma naise Beniga oli saanud. Ja ma olin sellest vaimustuses, sest pastor Bill oli “kaevanud allikat”. Pastor Bill oli arendanud oma elus tunnistuse ja prohveteeringute kultuuri enda ümber nii, et tema nõrkustest saaksid tugevused. Ta oli toitnud oma hinge ja vaimu Jumala tõega, toitnud ennast tunnistustega sellest, mida Jumal oli teinud nii tema elus kui teiste elus. Ja prohveteeringute abil oli ta end täitnud lootusega selle suhtes, mis on tulemas. Ta oli ennast tõesti kinnitanud Jumalas. Pastor Bill on aastakümnete jooksul keeldunud olemas depressiivne mees, selle asemel on ta alati arendanud enda ümber tunnistuste ja prohveteeringute kultuuri. Ja nüüd meie, nii mina kui paljud teised saame sellest pidevalt toituda. See, millele ma praegu osutan, on see, et Sina saad teha samamoodi! Sina saad toituda läbimurrete tunnistustest, mida Sa oled kuulnud ning Sa saad ennast kinnitada nende prohveteeringutega, mis on räägitud Sinu elu üle! Sina saad luua enda ümber sellise kultuuri keskkonna, millest teised saavad toituda. Aga Sul tuleb valust loobuda, et Sa suudaksid püsti tõusta ning astuda otse läbimurrete keskele.

TEE SEDA UUESTI

Ma kogen, et me oleme astunud  kairos hetke, et välja astuda valust, mis tuletab mulle koheselt meelde Johannese 21.peatükki. Kui Jeesus surnuist üles tõusis, siis Ta läks otsima oma jüngreid paadist. Nad olid terve öö kala püüdnud ja Jeesus hüüdis neid kaldalt, kas nad on püüdnud midagi. Nad vastasid eitavalt ning ütlesid ka seda, et nad olid terve öö kalal olnud. Ja siis ütles Jeesus, et nad viskaks võrgud teisele poole paati. Mõtleme selle peale nüüd korraks. Kui nad olid terve öö kalal olnud, kas nad mitte polnud öö jooksul võrkusid mõlemale poole paati visanud. Aga Jeesus ütles neile seda teha veel üks kord. Mõte, mida ma üritan praegu edasi anda, on see, et vahel pole vaja teha midagi uut, vaid pigem teha midagi uuesti, et näha oma läbimurret. Vahel ütleb Jeesus Sulle teha midagi “veel üks kord”. Ma tunnen praegu, et see on “veel üks kord” aeg, mil tuleb minna arsti juurde veel üks kord või külastada palvekliinikut veel üks kord, või helistada oma pojale või tütrele, kellest Sa pole aastaid midagi kuulnud…Täna võib olla see päev, kui Sa kõnnid välja valust. Isand on ütlemas: “Võta üles oma tõotuse voodi ja liigu edasi.”

mõjutatud enam kui solvatud

Mõned inimesed võivad solvuda selle artikli peale. Seda pole alati meeldiv kuulda, kui öeldakse: “Tõuse üles ja kõnni!”, kui me oleme väga kaua oodanud oma läbimurret.  Mõtle sellele mehele seal Betsata tiigi ääres. Kui Jeesus ütles talle. “Võta oma voodi ja kõnni!”, siis oleks ta võinud sukelduda hulka põhjustesse, miks ta on haige ning siis väga sügavalt solvuda. Aga kui Jumal annab meile käskluse tõusta püsti ja liikuda edasi, siis me saame endale põhjuse, miks mitte solvuda! Jumal ei ütle asju mitte kunagi kalgi ja tundetuna, vaid Ta ütleb asju tähelepanuväärse autoriteediga! Selles on peitumas tohutu jõud, kui me keeldume solvumisest, kui Isand ütleb meile, et me oleksime tugevad ning vaprad, kui me seisame silmitsi hirmu ja pettumusega. Võta vastu arm, mida need sõnad kannavad, isegi siis, kui need tunduvad karmid ning otsusta, et Sa oled mõjutatud Tema käsklusest, selle asemel, et solvuda.

Täna me kuulutame läbimurret!

Täna ma tahan Sind julgustada, et hoolimata sellest, miks Sa oled keset väga rasket ajaperioodi, kuuluta ja deklareeri seda valjuhäälselt oma elu üles. Surm ja elu on keele võimuses, nii et kuuluta elu oma elu üle! Valmis? Ja nüüd kuuluta: “Ma jätan valu seljataha. Täna on minu päästepäev. Täna vabastab Jumal mind asjadest, mis on katkuna olnud nii minu kui mu perekonna elus tervete põlvkondade vältel. Ma kuulutan, et see on Isanda päev, mil ma kõnnin välja meeleheitest igal oma elualal. Tänane läbimurre mõjutab minu lapsi ja lapselapsi. Me loome läbimurrete pärandi. Lootus ja rahu kirjeldavad meie perekonna liini. Meie perekond loob terviklikkuse kultuuri. Mis täna toidab meid ja aitab meil valust välja kõndida, saab meie tugevuseks ning tuhanded inimesed tulevad meie koju, et saada vabaks valust ning leida Jumala tõotused oma elus!”
 
 
Tõlkinud ja kujundanud Jana Naudi 06.10.2017
 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar