See põlvkond saab olema tuntud selle poolest, et Taevast vabanevad nende
üle ennenägematud võidmise mantlid. Neid võidmise mantleid kasutatakse selleks,
et peatada vaenlase plaane ning rajada Jumala valitsemisala maa peal. Prohvet
Eelija on üks kõige selgemaid näiteid võidmise mantli mõjuvõimust. Eliisa kandis
samuti Eelija mantlit ( 2Ku. 2: 1-15). Nii kuningad kui tavainimesed austasid ja kartsid neid kahte prohvetit.
Taavet sai Jumala võidmise mantli, kui prohvet Saamuel võidis teda Iisraeli
kuningaks ( 2Sa. 16: 13). Taavet oli sel hetkel veel väga noor. Ta sai
kuningaks palju aastaid hiljem. Vahepealse aja jooksul see võidmise mantel,
mida Taavet kandis, kujundas tema elu.
Läbi Ajaloo On Mantlid Kandnud Autoriteeti, Liikumist Ja Ilmutusi.
Iga mantel on
täiesti unikaalne, sest see on antud selleks, et täita täiesti erinevaid
spetsiifilisi ülesandeid. Eelija ja Eliisa mantlid olid antud selleks, et
hävitada Baali jumala ülistamise ahelad ning peatada vaenulike armeede
liikumine. Iisrali vaenlastel oli plaanis hävitada Iisrael nii seestpoolt kui
välise rünnaku läbi. Sisemiselt õhutas Iisebel valelike religiooni deemonlikke
jõudusid. Välispidi üritasid vaenulikud rahvad vallutada Iisraeli
territooriumi. Kõik need plaanid said peatatud läbi võidmise mantli!
Taavetile anti võidmise mantel selleks, et ta ühendaks Iisraeli rahva
Jumala valitsuse all. Suguharude vahelise kadeduse tõttu oli Iisraeli rahvas
lõhestatud kildkondadeks. Ja kuningas Saul oli tegutsenud vaid omaenese
tahtmiste alusel, mitte Jumala juhtimise järgi. Kuningas Saul oli täielikult
läbi kukkunud selles, mis puudutas Jumala valitsuse toomist Iisraeli rahva
keskele. Peale kodusõda sai rahvas ühendatud tänu Taaveti võidmise mantlile.
Iga võidmise mantel on ümbritsetud täiesti unikaalsest liikumisest vaimses
sfääris. Eelija ja Eliisa mantlid olid ümbritsetud hobuste ja tulekaarikute
liikumisest. Ja need hobused ja tulised sõjavankrid olid palju võimsamad kui
teiste rahvaste armeed (Vaata 2 Ku.2: 11-12; 6: 17, 13. 14).
Taaveti mantel oli ümbritsetud helide ja erinevate väljendusviiside
liikumisest. Kui Taaveti käed puudutasid harfi, või kui ta laulis, siis hakkasid
vaimses maailmas asjad juhtuma. Kuningas Sauli
piinasid kurjad vaimud. Kui Taavet hakkas pilli mängima, siis selle tulemusel
nende helide liikumine vaimses maailmas väljendus väga selgelt selles nähtavad
sfääris. Vabastatud helil oli autoriteet peatada see piinamine ning lahti lasta
vabadus.
Kui inimesel on võidmise mantel, siis see muudab seda, kuidas inimene näeb
asju. Süüria kuningas tahtis kinni püüda prohvet Eliisat. Ja kui kuningas sai
teada Eliisa asukoha, siis ta piiras selle linna sisse hobuste ja
sõjavankritega. Eliisa sulane oli
surmani hirmunud. Aga prohvet Eliisa mitte. Sest prohvet Eliisa nägi seda
liikumist, mis ümbritses võidmise mantlit- vaimses sfääris oli tema ümber väga
kiirete hobuste ja sõjavankrite armee. Mitte ainult arvuliselt ei olnud
vaimses sfääris olevate hobuste ja sõjavankrite vägi suurem Süüria kuninga
armeest, vaid tegemist oli ju Taevasest sfäärist pärit sõjaarmeega, mis ületas
maise sfääri vaenlase armeed. Tulemuseks oli see, et prohvet Eliisa andis
Süüria armee Iisraeli kuninga vangistusse (2 Ku. 6:8-23). Need, kes kannavad
võidmise mantlit, näevad asju erinevalt. Ja tihtilugu tunduvad sellised
inimesed elukauged ning reaalsusest eemal.
Kui prohvet Saamuel võidis Taaveti, siis see muutis seda, kuidas Taavet
edaspidi asju nägi. Mantel hakkas rajama kuninglikku autoriteeti ning seda
mantlit ümbritses igal ajal erinevate helide liikumine. Taavet hakkas märkama võidmise mõju, kui ta mängis pilli kuninga Sauli
juures. Aga see võidmise autoriteet ei antud Taavetile ainult piinatud kuninga
tarvis, vaid kogu rahva heaks. Inimesed, kes ümbritsesid kuningas Sauli, panid
tähele, et Taavet oli andekas muusik ning et vaevatud kuningas leidis
hingamise. Ja Taavet hakkas nägema järjest suuremalt- kuidas Tema võidmise
mantel mõjutab kogu rahvast.
Võidmise mantel oli antud, et vaevatud rahvas, mis oli lõhestunud
võitlemiste ja tülide tõttu, saaks täielikult muudetud. Ja Taavet teadis seda.
Ja Taavet hakkas seda endale ette kujutama, kuidas see rahvuslik muutus võiks
välja paista. Et esile tuleb väga palju muusikuid ja lauljaid. Ja
helid hakkavad rohkenema ja paljunema. See kõik nõuab terveid meeskondi, kes
töötavad koos keset neid määratud täielikke muutusi ( Vaata 1 Ajaraamatu 16). Helid
muudavad rahva kohal oleva atmosfääri. See strateegia oli juba välja kujunemas
Taaveti südames ja mõistuses ja kujutlusvõimes- juba siis, kui ta mängis
kuningas Saulile.
Mantlid Ja Mõjuvõim Rahvuslikul Tasemel
Kui Taavet mängis harfi kuningas Sauli ees, siis Taaveti mõjuvõim oli veel
väike. Ta oli vaid teenija kuninglikus õukonnas. Kuninga vabastamine piinadest
pole kindlasti nii suur ja võimas, kui terve rahva täielik muutmine. Aga
Taavetil oli juba see võidmise mantel Ja see võidmise mantel kujundas Taavetit.
Ta õppis, kuidas kanda ja kasutada seda autoriteeti. Taavet avastas pidevalt
seda, mis liikumine toimub tema ümber. Ja tema vaatenurk ümbritsevale kujunes
vastavalt võidmise mantlile. Taavet
hakkas järjest enam mõistma seda, kuidas vabastada liikumist vaimses sfääris,
et see mõjutaks loomulikku maailma ning kuidas siis asjad hakkavad paistma
rahvulikul, riiklikul tasemel. Selleks, et liikuda isiklikust tasemest
rahvuslikule tasemele, on vaja õiget strateegiat. Taavet küsis Jumalalt
selliseid küsimusi, nagu: „Kui mulle on määratud suurem mõjuvõim, siis mis ma
sellega peale hakkan?“ Taavet ei ajanud eales taga seda autoriteeti ja
mõjuvõimu, aga kui Jumal oli talle selle andnud, siis Taavet hakkas ka aru
saama, mida sellega peale hakata.
Praeguse põlvkonna keskel on palju Taaveti sarnaseid: Nad on Jumalalt
vastu võtnud võidmise mantleid ning nad on suhteliselt peidetud: need võidmise
mantlid on kujundamas neid varjatuid. Praegu on tulnud esile vaid esmaviljad.
Aga paljudel on vaja veel neid võidmise mantleid vastu võtta. Ja nende mantlite
saamiste lood on täiesti ennekuulmatud. Pane hoolikalt tähele prohvetlikku
mudelit Vanas Testamendis:
• Saamuel võidis Taavetit.
• Taavet võidis võimsaid sõjamehi, muusikuid ja lauljaid.
• Eelija võidis Eliisat.
• Eelija ja Eliisa võidsid kuningaid, suurte muutuste toojaid ning
prohvetite koole
Ja kõigi nende erinevate liikumiste mõjuvõim oli dramaatiline. Prohvetlik
mudel, mis on välja toodud Vanas Testamendis, oli vaid eeltähendus ning vari. Tänapäeva
reaalsus on palju võimsam ja suurem!
Nathan Shaw on
Jumala sulane Dunedini linnast Uus- Meremaal. Ta on teenistuse „Taaveti Süda“ juht, kes toob dünaamilisi kohtumisi Jumala
hämmastava armastusega nii isiklikul kui koguduste tasemel. Viimase kahekümne
aasta jooksul on Nathan olnud Jumala tööriistaks, et sisse juhatada Vaimu
märkimisväärseid liikumisi rohkem kui kümne erineva rahva keskel. Nathan Shaw
on kahe raamatu autor („Passion and Fire“ ja „Unto the Least of These“.) Nathan
on vanempastoriks koguduses „Fire and Destiny Centre“, Dunedini linnas (www.fireanddestiny.org) ja koguduses „Celebration
Church“, Mosgiei linnas. (www.celebrationchurch.xyz).
Tõlkinud ja kujundanud Jana Naudi 28.10.2017
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar