teisipäev, 20. september 2016

Darren Canning"Jesaja 54 Võidmine – Aeg Laieneda ja Õitseda"

 
 

Jesaja 54:2-3: "Tee avaraks oma telgipaik ja Su elamute vaipu venitatagu! Ära ole kokkuhoidlik! Pikenda oma telginööre ja kinnita vaiu! Sest Sa levid paremale ja vasakule, Su järglased vallutavad rahvaid ja asustavad tühje linnu!

On ajaperioodid, mil Jumal räägib hetkedel, kui Tema välja öeldud asjad hakkavad koheselt esile tulema. Viimase kolme nädala jooksul ma olen kuulnud Jumalat üle saja korra ütlemas, et praegu on Jesaja 54 võidmise hooaeg. Minu jaoks esindab see kinnitust, et see tähendab otseselt Jumala tõotustesse vägivaldselt/jõuliselt sisenemist. Inimesed, kes praegu mind tähelepanelikult kuulavad ja võtavad vastu need sõnad, on Joosua Ja Kaalebi sarnased, kes sisenesid Tõotatud Maale ning võtsid enda valdusesse oma päranduse Jeesuses Kristuses, Oma Isandas.

Jumalal on Sinu elu jaoks rohkem, kui Sina eales suudad endale ette kujutada. Enamus inimesi elab enesega rahulolus ning nad ei tunnusta oma elus suuremaid õnnistusi, mis Jumalal on nende jaoks valmis pandud. Koguduses on olemas vaesuse mentaliteet, mille tõttu inimesed ei hinda ega tunnusta seda, mida Jumal saaks nende eludes teha, sest nad mõtlevad, et nad pole seda väärt. Aga tõde on selles, et Jumalal on Sinu elu jaoks rohkem, kui Sina suudad seda endale ette kujutada ükskõik mis elu momendil.

Seda sõnumit loevad just praegu inimesed, kes vajavad mõningaid uusi asju oma elus. On inimesed, kes vajavad autosid, majasid, paate ja lennukeid Evangeeliumi kuulutamise heaks. Ja ma tegelikult usun, et just praegu on avatud väga tugev ja võimas aken sellel ajaperioodil, et oma eludes need asjad kätte saada.

Juubeli aasta, Jõukus ja Pärandus

Juudi kalendri järgi elame me hetkel 5776.aastal. See on Juubeli aasta. Jumal tõi sisse Juubeli aasta sel ajal, kui Iisraeli rahvas vabanes orjusest ja võlgadest. Iga 50.aasta  on Jumala käsu alusel aasta, mil tuleb tagastada esivanematelt pärandatud maa inimestele, kes eelnevate aastate jooksul on muutunud vaeseks (Vaata 3 Mo. 25: 1-4; 8-10)



Juudid olid Egiptuses orjuse vangistuses. Kui nad vabastati sellest elust, siis jumal hoolitses selle eest, et nad mitte kunagi ei peaks orjust püsivalt enam kogema. 49.aasta jooksul enne Juubeli aastat võis juhtuda, et inimesed langesid võlgadesse ning kaotasid vaesuse tõttu oma maa ja varanduse, aga kui saabus Juubeli aasta, said nad vabaks ning neile tagastati nende maa. See kõik oli osa Jumala pärandusest.

Kas Sa kujutad ette seda momenti, mis tunne võis olla nendel inimestel päev enne Juubeli aasta algust, kes olid elanud vaesuses ning kes teadsid, et neile tagastatakse nende maa? See oli midagi, mida nad eales ei suutnud teostada ega saavutada omaenese jõust: aga Jumala jõus said nad vabaks ning neile kuulus Iisraeli rahva keskel taaskord teatud kogus jõukust.

Juubeli aasta sai alguse Lepituspäevast, mis oli päev, mil Ülempreester läks temolisse, et läbi viia ohvriteenistus Iisraeli rahva heaks. Preester valas talle vere rahva heaks, aga ta viis läbi ka teise ohvri ning  pani oma käed patuoina peale, et vabastada Iisraeli rahvas patust. Ning siis lasti see loom kõrbesse , et ta võiks seal elada vabana (Vaata 3 Mo. 16).

See kõik sümboliseerib nii tohutul määral seda, mida Kristus tegi meie heaks Ristil. Meie seas pole mitte ühtegi sellist, kes oleks olnud ilma patuta (Ro. 3: 10). Mitte keegi meist ei vääri vabadust. Meie patu koorem oleks meid hävitanud, kui ei oleks tulnud Kristuse ohvrit Ristil.

Jumal on mõelnud nii, et me Kristuses elaksime kogu aeg Juubeli aastas. See on vaimne printsiiip, mis tähendab elada vabana patu raskusest ja koormast, aga ma usun, et selles peitub nii palju enamat. Ma usun, et tegelikult Jeesus kavatses ja mõtles seda, et me elaksime siin maailmas jõukatena. Ma usun, et Jumal tahab, et me saaksime endale maid, et meie elu kvaliteet oleks väga hea ning et me elaksime finantsiliselt täiesti vabalt, nii et me poleks koormaks mitte kellelegi  ning et meil oleks võimalused õnnistada väga paljusid.

Nii paljud Teie hulgast, kes Te praegu loete seda sõnumit, on hädas vaesusega, võlgadega ja puudusega. See ei ole õnnistus, see on needus, millega kaasaja inimesed on nagu katkuga nakatunud. Vaesus on vaimne reaalsus, mis hoiab inimesi vangistuses. See on mentaliteet ja mõtlemisviis, mis hoiab inimesi tagasi, et nad ei astuks oma eludes Jumala tõotuste sisse. Vaesus ütleb Sulle, et Sa pole võimeline saavutama oma elus paremat elu kvaliteeti, sest Sa ei saa seda endale lubada, sest Sa pole seda väärt. Ja võlad lukustavad Sind ebaõnnestumistesse, mis mõjutavad ka järgnevaid põlvkondi. Hirm finantsilisel alal seob sind ja hoiab Sind väga tõsiselt tagasi, et Sa ei saaks saavutada kõiki neid suuri ja võimsaid asju Jumala auks.

Tunnistus Jumala Ustavusest

Ma arvan, et ma olen oma loomult selline, keda võib nimetada riskide võtjaks. Kristuses olen ma aja jooksul mõistnud seda, et Jumal tegutseb minu südames viisil, et ma olen õppinud võtma suuri ususamme. See on ka põhjuseks, miks ma olen teinud oma elus asju, mida ma eales ei suutnud endale ette kujutada, et ma neid teen või omandan oma elus teatud asjad. Ma olen nendest asjadest unistanud. Viimase aasta jooksul olen ma jutlustanud 16.erinevas riigis üle maailma ning mõningates neist isegi kahel korral. Ma olen sõitnud läbi kõrgete kiviste mägede ning seisnud maailma kolme suure ookeani kaldal- Atlandi ookeani, Vaikse ookeani ja India ookeani kaldal. Ma olen olnud Kariibi meres ja Vahemeres.

See aasta algas minu jaoks väga suurte võlgadega ning mu auto oli tõsiselt vana. Mul oli kohe vaja uut autot, aga selle maailma loomulike seaduste alusel oleks ma pidanud koguma raha kolm aastat, et endale autot saada. Tänaseks on mul uued autod. Ma olen sellest väga teadlik, et mõned muutuvad selle peale väga pahaseks, kui ma hakkan rääkima materiaalsete asjade omamisest, aga Jumal ei solvu selle peale. Ma olen õppinud andma ära materiaalseid asju, kui Jumal ütleb mulle seda teha. Ma olen sellel aastal andnud ära kaks sõidukit ning osa oma palgast.

 
Kui Jumal ütleb Sulle, et Ta laiendab Sind ja Jesaja 54 ka räägib sellest reaalsusest, siis pole Sul mitte ühtegi põhjust, miks Sa peaksid kartma. Kui 12 maakuulajat läksid Kaananimaale ja nägid seal hiiglasi, siis osad neist olid väga suures hirmus. Tegelikult aga oleks Jumal hävitanud kõik need hiiglased, kui nad oleksid astunud välja usus, et nende Jumal suudab seda teha. Aga hirmu tõttu oli tulemuseks see, et nad veetsid 40.aastat kõrbes ringi ekseldes, kuni tõusis põlvkond, kes oli võimeline uskuma, et Jumal aitab neil võita need hiiglased.

Kes on need selle põlvkonna keskel, kes on valmis uskuma rohkemat? Otsusta, et Sina oled üks nendest. Mina olen kasvanud üles keset suhtelist vaesust, ma elasin sellise kultuuri keskel. Noore mehena küsisin ma Jumala käest tarkust, et ma oleksin võimeline sisenema parema elukvaliteedi sisse. Jumal on aidanud mind tervel sellel teekonnal. Iga võetud sammu olen teinud usus. Kõik, mida ma täna oman, on mul selle tõttu, et ma julgesin uskuda, et Jumalal on minu elu jaoks rohkemat varuks pandud. Ma sain endale sellisel viisil maja, ma sain endale sellisel viisil hariduse ning minu väike äri ja teenistus on kasvanud ainult selle tõttu, et ma olen kuulanud Teda. Jumalal on tegelikult Sinu jaoks rohkem, kui Sa oled täna tahteline vastu võtma.

Ma esitan Sulle täna väljakutse uskuda rohkemat. Ma palvetan, et Jumal annaks Sulle usu, et Sa saaksid siseneda Tema suurematesse tõotustesse. Pane ennast välmis Jesaja 54 võidmise hooaja jaoks. Ole valmis oma Juubeli aasta jaoks. Ole valmis selleks, et Sinust saab tunnustäht ja ime paljude rahvaste jaoks, et Su elu on tunnistuseks Jumala võimsast varustusest, millega Jumal Oma rahvast varustab.

 
Tõlkinud ja kujundanud Jana Naudi 20.09.2016

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar